Çalışanlarımızın mesleki ve kişisel gelişimlerini destekleyecek Akademi Programlarımızı 2017 yılında hayata geçirdik. Operasyon Akademisi, Satış Akademisi, Mali İşler Akademisi, Hukuk Akademisi, Krediler Akademisi, Hazine Akademisi, Genel Müdürlük Akademisi aracılığıyla çalışanlarımıza düzenli mesleki gelişim eğitim olanakları sağladık. Bunun yanı sıra, eğitim teknolojilerindeki güncel gelişmeler ışığında Akademi Programları içerisinde çalışanlar için çok sayıda online ortamda öğrenme kanalı oluşturduk.
Program kapsamında üniversitelerin 3. ve 4. sınıflarında daha çok mühendislik fakültesinde olan ve Bankamızda uzun dönemli stajyer olarak çalışmaya başlayan Fintern stajyerlerimiz için bankacılık hakkında temel kavramlar, bankada kullanılan teknolojiler, ürün ve uygulamalar hakkında 3 haftalık eğitim programı uygulanmaktadır. Dijital Akademi platformumuz üzerinden oluşturduğumuz “Fintern Dijital Kampüs” ile stajyerlerimizi 7/24 erişebildikleri teknik ve davranışsal yetkinliklerini geliştirecek zengin içerikler ile buluşturuyor, oyunlaştırma yöntemleri ile eğlenceli bir gelişim ortamı sunuyoruz.
Üniversiteden yeni mezun olan genç yeteneklerin bankacılık sektörüne donanımlı bir şekilde giriş yapmalarını sağlamak amacıyla teknik, mesleki ve kişisel gelişim konularında eğitim programları tasarlıyoruz. Genç yeteneklerin gelişimine önem veren İnsan Kaynakları Politikamız çerçevesinde, Bankamızın Bilgi Teknolojileri ve Veri Yönetim Ofisi bölümlerinde staj yapacak üniversite öğrencileri için de bankacılık ve teknik konularda gelişim sağlayacak programlar yürütüyoruz.
Bankacılıkta Dönüşümün Özü Sertifika Programı: Çalışanlarımızı akademik bilgi ile daha donanımlı hale getirerek ve bu bilgileri iş deneyimleri ile birleştirmelerini sağlayarak daha nitelikli Fibabanka çalışanları yetiştirmek üzere Özyeğin Üniversitesi ile birlikte tasarladığımız ve her yıl Bankamız stratejileri kapsamında içeriği güncellenen sertifika programımızdır.
Her yıl belirlediğimiz kriterlere sahip çalışanlarımızı, tüm program ücretini Bankamız karşılayacak şekilde Özyeğin Üniversitesi’nde yüksek lisans programlarına dahil ediyoruz.
Değerlendirme Merkezi (assessment) uygulamaları sonrası çalışanlarımızın güçlü ve gelişime açık yetkinliklerini geliştirmenin yanı sıra davranış değişikliği sergilemelerini kolaylaştıracak nitelikte olan ve farklı destek öğrenme araçlarını içeren zengin bir içeriğe sahip programlarımızdır. Aynı zamanda bu programlar, katılımcıların farkındalığını geliştirmeyi, performansı maksimize etmeyi, yönetsel etkilerini arttırmayı, modern tekniklerle iş ve insan yönetimi alanında başarı elde etmelerini amaçlamaktadır.
Bankamızda “veriye dayalı karar alma kültürü”nü yerleştirmek, iş ekiplerimiz arasında veri okuryazarlığını geliştirmek amacıyla Veri Bilimi Eğitim Programları gerçekleştiriyoruz. Sınıf içi eğitimlerle ileri matematik, istatistik ve programlama becerileri gibi konulara odaklanırken, mikro öğrenme platformu ile tüm bilgilerin günlük olarak pekiştirilmesini ve iş hayatına uyumladırılmasını sağlıyoruz.
Tüm eğitim programlarımız farklı dijital öğrenme araçları ile desteklenmektedir.
Dijital Akademi Platformumuz ile çalışanlarımıza almaları gereken zorunlu ve mesleki gelişim eğitimlerinin atamasını, ayrıca kişisel gelişim eğitimleri almalarını sağlıyoruz.
Hızlı Kampüs, Dijital Akademimiz üzerinden çalışanlarımızın becerilerini geliştirebilecekleri, sosyal ve oyunlaştırılmış öğeleri de içerisinde barındıran bir eğitim kampüsüdür. Çalışanlarımız eğitimleri oyunlaştırma ile rozetler kazanarak ve liderlik tablosunda en üstte yer alıp puanlar toplayarak tamamlıyor.
Sosyal Alan'da ise Hızlı Kampüs'te yer alan eğitimlerle ilgili ödüllü sorular, tartışmalar ve içerikler yer alıyor.
Sürekli öğrenme stratejimizin bir parçası olarak, Bankamız teknik ekiplerinde yer alan çalışanlarımıza Linkedin Learning üzerinden lisans tanımlaması yapıyoruz. Üstelik çalışanlarımız platformda yer alan mesleki gelişim eğitimlerinin yanı sıra kişisel gelişim eğitimlerine de sınırsız erişebiliyor.
Çalışanlarımızın 7/24 erişebildikleri, canlı derslere katılarak konuşma pratiği yaptığı ve İngilizce Dil Bilgisi konusunda pekiştirme sağladıkları online platform desteği sağlıyoruz.
Çalışanlarımızın takım olma bilinçlerini artırmak amacıyla Bankamız ve üniversitemizin ortak kullandığı yelkenli tekne ile farklı iş birimlerinden çalışanları bir araya getirerek “Yelkenli Takım Ruhu” eğitimi düzenliyoruz.
Dünyanın en prestijli liderlik okullarından öğretim üyelerinin dijital içeriklerinin yer aldığı, gelişim ihtiyaçlarına özel tasarlanmış, online içeriklerle zenginleştirilmiş Liderlik Akademisi programları ile yöneticilerimizin liderlik yetkinliklerinin gelişimine destek oluyoruz.
Bilgi Teknolojileri ekiplerimiz için oluşturduğumuz Değerlendirme Merkezi Uygulaması kapsamında, ilgili ekiplerimiz için teknik ve liderlik konularındaki yetkinliklerinin gelişimine odaklı programlar gerçekleştiriyoruz. Davranışsal yetkinlik alanlarının gelişimi için sınıf içi eğitimler ve atölye çalışmaları, teknik taraftaki yetkinliklerinin gelişimi için ise online eğitim platformu üzerinden eğitimler düzenliyoruz. Yine haftalık olarak Bilgi Teknolojileri ve Veri Yönetim Ofisi çalışanlarımız bir araya gelerek; ürünler, ekranlar, kullandıkları sistemler gibi farklı konularda 45 dakikalık sunumlar gerçekleştiriyorlar.
Görevleri gereği SPL lisansına sahip olması gereken çalışanlarımız için, yılda 2 kez düzenlenen sınavlara yönelik sınıf içi ve online platformlar üzerinden eğitimler düzenliyoruz. Her lisans için ilk ve başarılı olmak üzere iki sınav bedeli, lisans bedeli ve yenileme eğitimi bedelleri bankamızca karşılanmaktadır.
Yeni teknolojileri kullanabilen, eğitim tasarım ve sunum konularında yetkin, yüz yüze ve online olarak eğitim verebilecek, dijital dünyaya ilgisi olan eğitmenler yetiştirmek amacıyla İç Eğitmen Yetiştirme Programı gerçekleştiriyoruz. Program, online eğitim platformu üzerinden bireysel olarak alınmakta, canlı atölye ve grup çalışmaları ile içerikler detaylandırılmaktadır.